Skip to main content

Alates 1. detsembrist 2014 on välismaalastel võimalus taotleda Eesti e-residentsust (e-resident). E-resident saab endale digi-ID kaardi, mis võimaldab allkirjastada dokumente ja kasutada e-teenuseid. Kaardiga saab sisse logida näiteks pankadesse, maksuameti kontole, äriregistrisse ja paljudesse teistesse e-teenustesse.

Eestis allkirjastatakse enamik lepinguid digitaalselt. E-residentsusest saavad kasu isikud, kellel on juba Eestiga sidemeid, kuid kes ei ela riigis. Sellisteks isikuteks on näiteks Eestis äritegevust korraldavad välismaalased. Kaardi abil saab eraisik interneti kaudu Eestis ettevõtte asutada.

Taotluse saab esitada veebis aadressil https://eresident.politsei.ee. Veebis esitatud taotlusele tuleb lisada skaneeritud passi koopia ja foto. Taotluse täitmise juhised leiate aadressilt https://eresident.politsei.ee/application-guidelines.

Taotluse menetlemise aeg on umbes 30 päeva. E-residendi kaart ei mõjuta kaardi omaniku maksuresidentsust. Kaarti ei saa kasutada reisidokumendina ega isikut tõendava dokumendina. See on vahend, mida kasutatakse elektrooniliseks asjaajamiseks.

Valmis kaardi saab kätte Eestis PPA klienditeenindusest.